KOMUNIKAT


Bezpłatne szczepienia przeciw krztuścowi
dla kobiet w ciąży

Alternatywny tekst z opisem obrazu.

Od 15 października 2024 r. każda kobieta w ciąży może bezpłatnie zaszczepić się przeciw krztuścowi w placówkach podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). To szczepienie chroni kobietę w ciąży, jak i po porodzie oraz noworodka przed zachorowaniem i hospitalizacją w pierwszych  3-6 miesiącach życia.

Szczepienie w schemacie jednodawkowym jest zalecane:

  • kobietom w ciąży po ukończeniu 27. do 36. tygodnia ciąży (III trymestr ciąży) – podanie dawki szczepionki nie wymaga dodatkowych skierowań i zaświadczeń, o kwalifikacji do szczepienia decyduje lekarz POZ,
  • kobietom w ciąży zagrożonej przedwczesnym porodem, po ukończeniu 20. tygodnia ciąży – o podaniu dawki szczepionki decyduje lekarz, który prowadzi ciążę.

Jak się zaszczepić

Każda kobieta w ciąży może zaszczepić się przeciwko krztuścowi, w tym celu:

  • zgłasza się do swojego lekarza POZ i umawia termin wizyty,
  • udaje się do placówki POZ na szczepienie w wyznaczonym terminie.

Pacjentka nie potrzebuje recepty na szczepionkę. Natomiast szczepienie jest odnotowane w elektronicznej Karcie Szczepień.

Należy mieć na uwadze, że przy zapewnieniu bezpłatnego szczepienia zalecanego dla kobiet w ciąży uwzględniono Rekomendacje Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników (PTGiP), Polskiego Towarzystwa Wakcynologii (PTW) oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej (PTMR) dotyczące szczepień kobiet planujących ciążę, ciężarnych oraz karmiących.

Więcej informacji na stronie Ministerstwa Zdrowia
https://www.gov.pl/web/zdrowie/szczepionka-przeciw-krztuscowi-dla-kobiet-w-ciazy

INFORMACJA AOON

Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulechowie, informuje że dnia 29 lipca 2024 r. Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosił nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.


Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Adresatami Programu są:

  1. dzieci od ukończenia 2 roku życia do 16. roku życia posiadające orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

  2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:

  1. o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

  2. o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo

  3. traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a ib, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 800 000 000,00 zł

 

Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

Osoby zainteresowane udziałem w programie prosimy o kontakt osobisty z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Sulechowie do dnia 19 sierpnia 2024r. (pokój 105 lub 124).

 

______________________

 

ŚWIADCZENIE WSPIERAJĄCE

 DLA 

PEŁNOLETNIEJ OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ

 

 Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulechowie uprzejmie informuje, iż od 1.01.2024 istnieje możliwość ubiegania się o świadczenie wspierające dedykowane pełnoletniej osobie niepełnosprawnej. Z uwagi na szerokie zainteresowanie taką formą pomocy przypominamy, że świadczenie to jest realizowane w całości przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wątpliwości i zapytania można zatem kierować pod numer ogólnopolskiej infolinii ZUS 22 560 16 00 lub odpowiednich oddziałów placówki. Wniosek należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej, za pomocą jednego z trzech kanałów:
•Platformę PUE ZUS
•Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie empatia.mpips.gov.pl
•Bankowość elektroniczną.

Do złożonego wniosku o świadczenie wspierające należy dołączyć min. decyzję Wojewódzkiego Zespołu  do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności ustalającą poziom potrzeby wsparcia oraz kwestionariusz samooceny trudności w zakresie wykonywania czynności związanych z funkcjonowaniem.

wniosek o wydanie decyzji ustalającej poziom potrzeby wsparcia link poniżej

https://www.gov.pl/attachment/83e98d03-c0a3-4eb9-b5b0-6c02b27153bb

kwestionariusz samooceny trudności w zakresie wykonywania czynności związanych z funkcjonowaniem link poniżej

https://www.gov.pl/attachment/6722b5d3-2707-4322-ae11-e0aa84751e98

dokumenty ściągane są automatycznie na komputer

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

HARMONOGRAM WYPŁAT

ZASIŁKÓW STAŁYCH

 

MIESIĄC

DATA WYPŁATY

GRUDZIEŃ 2024

13.12.2024

STYCZEŃ 2025

14.01.2025

22.01.2025

LUTY 2025

14.02.2025

21.02.2025

MARZEC 2025

14.03.2025

21.03.2025

KWIECIEŃ 2025

14.04.2025

22.04.2025

MAJ 2025

14.05.2025

22.05.2025

CZERWIEC 2025

13.06.2025

23.06.2025

LIPIEC 2025

14.07.2025

22.07.2025

SIERPIEŃ 2025

14.08.2025

22.08.2025

WRZESIEŃ 2025

12.09.2025

22.09.2025

PAŹDZIERNIK 2025

14.10.2025

22.10.2025

LISTOPAD 2025

14.11.2025

21.11.2025

GRUDZIEŃ 2025

12.12.2025

17.12.2025

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 (FEPŻ)

Alternatywny tekst z opisem obrazu.

 

W grudniu 2022 r. Komisja Europejska wydała decyzję zatwierdzającą Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 (dalej: FEPŻ), który będzie wdrażany w Polsce z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznej Plus (EFS+) do końca 2029 r.

FEPŻ jest bezpośrednim następcą Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 (PO PŻ). Program– podobnie jak POPŻ– opiera się na zapewnieniu osobom najbardziej potrzebującym podstawowej pomocy żywnościowej w formie paczek lub posiłków oraz umożliwieniu im udziału w bezpłatnych warsztatach na rzecz włączenia społecznego – tzw. działaniach towarzyszących.

Do pomocy żywnościowej w ramach FEPŻ uprawnia dochód nieprzekraczający 235% kryterium dochodowego określonego w art. 8 ustawy o pomocy społecznej oraz przynajmniej jedna z przesłanek trudnej sytuacji życiowej, o których mowa w art. 7 ustawy.

Link do strony internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej dedykowanej dla Programu:

https://www.gov.pl/web/rodzina/fundusze-europejskie-na-pomoc-zywnosciowa-2021-2027 lub    

https://www.fepz.gov.pl, gdzie zainteresowane osoby mogą zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na temat FEPŻ.


 

Zainteresowane osoby i rodziny proszone są o zgłaszanie się do Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulechowie w celu zakwalifikowania do udziału w Programie. Wydawanie skierowań rozpocznie się od 1 grudnia 2023 r. 

Pomoc żywnościowa będzie udzielana osobom i rodzinom skierowanym do Programu FEPŻ w planowanym okresie od grudnia 2023 r. do października 2024 r. za pośrednictwem Stowarzyszeń  i organizacji pozarządowych, które zajmują się dystrybucją żywności w ramach Program FEPŻ.

 

_________________________________________________________________________________________

 

link do: Nowe świadczenie pielęgnacyjne


_________________________________________________________________________________________

 

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej  - program  „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”- edycja 2024, finansowany z Funduszu Solidarnościowego dla jednostek Samorządu Terytorialnego.

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1478,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2024

========================================================================

 

 

Od 1.06.2023 w ramach Ośrodka Pomocy Społecznej funkcjonuje 

BIURO OBSŁUGI KLIENTA

pokój 128

czynne w godzinach  7:00 - 14:00

KONTAKT TELEFONICZNY  478-22-44

 

 

 

wniosek o pomoc - powódź 2024

26‑09‑2024 18:27:36
Brak dokumentów
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Bezpłatne wsparcie psychologa

10‑05‑2023 06:56:43
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Maciej Rzechówka
email: ops.sulechow@vp.pl tel.:(068) 478 22 44 fax: (068) 478 22 45
, w dniu:  14‑02‑2023 13:07:22
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Dorota Muszkieta
email: ops.sulechow@vp.pl
, w dniu:  14‑02‑2023 13:07:22
Data ostatniej aktualizacji:
11‑02‑2025 07:32:12
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie