Procedury przyznawania pomocy społecznej:
- W celu uzyskania świadczenia z pomocy społecznej należy:
- złożyć wniosek wraz z wymaganą dokumentacją w Ośrodku
- wniosek może być złożony na piśmie lub ustnie do protokołu,
- wniosek składa osoba zainteresowana, jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba, za zgodą osoby zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego
- o rodzaju wymaganej dokumentacji informuje pracownik socjalny w zależności od rodzaju świadczenia o jakie występuje wnioskodawca,
- w każdym przypadku wymagane jest udokumentowanie dochodu rodziny
- spełniać kryteria ustawowe:
dochodowe: miesięczny dochód netto na osobę w rodzinie nie może przekraczać:- na osobę samotnie gospodarującą - 776,- zł
- na osobę w rodzinie - 600,- zł
/kwoty te podlegają waloryzacji/
- Świadczenia z pomocy społecznej w szczególnych przypadkach mogą otrzymać:
- rodziny i osoby przekraczające kryterium dochodowe wymienione wyżej w szczególnie uzasadnionych przypadkach pod warunkiem zwrotu części lub całości wydatków na zasadach określonych w ustawie.
- w szczególnie uzasadnionych przypadkach osobie lub rodzinie nie spełniającym kryterium dochodowego może być przyznany bezzwrotny specjalny zasiłek okresowy lub celowy.
- Osoby lub rodziny korzystające z pomocy w postaci pracy socjalnej, poradnictwa specjalistycznego, w szczególności prawnego i psychologicznego nie muszą spełniać kryterium dochodowego.
- Decyzje w sprawach świadczeń pomocy społecznej podejmuje Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulechowie lub inna upoważniona przez niego osoba. Decyzje wydawane są w formie pisemnej po uprzednim przeprowadzeniu przez pracownika socjalnego wywiadu środowiskowego / rodzinnego /w domu klienta.
- W przypadku, gdy osoba lub rodzina ubiegająca się o pomoc nie wyraża zgody na zbieranie danych osobowych, dyrektor OPS może wydać decyzję odmawiającą przyznania pomocy.
- Świadczenia pomocy społecznej wypłaca się w okresach miesięcznych, od miesiąca kalendarzowego, w którym został złożony wniosek wraz z wymaganą dokumentacją.
- Osoba /strona/ niezadowolona z wydanej decyzji może się od niej odwołać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Dyrektora OPS w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
- złożyć wniosek wraz z wymaganą dokumentacją w Ośrodku
07‑10‑2022 11:07:13
14‑12‑2005 22:15:40
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
14‑12‑2005 22:14:46
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
29KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
45KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Maciej Rzechówka
email: ops.sulechow@vp.pl tel.:(068) 478 22 44 fax: (068) 478 22 45 , w dniu: 13‑04‑2007 10:27:00
email: ops.sulechow@vp.pl tel.:(068) 478 22 44 fax: (068) 478 22 45 , w dniu: 13‑04‑2007 10:27:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Maciej Rzechówka
email: ops.sulechow@vp.pl tel.:(068) 478 22 44 fax: (068) 478 22 45 , w dniu: 01‑01‑1970 01:00:00
email: ops.sulechow@vp.pl tel.:(068) 478 22 44 fax: (068) 478 22 45 , w dniu: 01‑01‑1970 01:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
12‑07‑2024 08:30:01
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|