Procedury przyznawania pomocy społecznej:
  
- W celu uzyskania świadczenia z pomocy społecznej należy: - złożyć wniosek wraz z wymaganą dokumentacją w Ośrodku - wniosek może być złożony na piśmie lub ustnie do protokołu,
- wniosek składa osoba zainteresowana, jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba, za zgodą osoby zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego
- o rodzaju wymaganej dokumentacji informuje pracownik socjalny w zależności od rodzaju świadczenia o jakie występuje wnioskodawca,
- w każdym przypadku wymagane jest udokumentowanie dochodu rodziny
 
- spełniać kryteria ustawowe:
 dochodowe: miesięczny dochód netto na osobę w rodzinie nie może przekraczać:- na osobę samotnie gospodarującą - 776,- zł
- na osobę w rodzinie - 600,- zł
 /kwoty te podlegają waloryzacji/
 
 - Świadczenia z pomocy społecznej w szczególnych przypadkach mogą otrzymać: - rodziny i osoby przekraczające kryterium dochodowe wymienione wyżej w szczególnie uzasadnionych przypadkach pod warunkiem zwrotu części lub całości wydatków na zasadach określonych w ustawie.
- w szczególnie uzasadnionych przypadkach osobie lub rodzinie nie spełniającym kryterium dochodowego może być przyznany bezzwrotny specjalny zasiłek okresowy lub celowy.
 - Osoby lub rodziny korzystające z pomocy w postaci pracy socjalnej, poradnictwa specjalistycznego, w szczególności prawnego i psychologicznego nie muszą spełniać kryterium dochodowego.
- Decyzje w sprawach świadczeń pomocy społecznej podejmuje Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulechowie lub inna upoważniona przez niego osoba. Decyzje wydawane są w formie pisemnej po uprzednim przeprowadzeniu przez pracownika socjalnego wywiadu środowiskowego / rodzinnego /w domu klienta.
- W przypadku, gdy osoba lub rodzina ubiegająca się o pomoc nie wyraża zgody na zbieranie danych osobowych, dyrektor OPS może wydać decyzję odmawiającą przyznania pomocy.
- Świadczenia pomocy społecznej wypłaca się w okresach miesięcznych, od miesiąca kalendarzowego, w którym został złożony wniosek wraz z wymaganą dokumentacją.
- Osoba /strona/ niezadowolona z wydanej decyzji może się od niej odwołać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Dyrektora OPS w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
 
 
- złożyć wniosek wraz z wymaganą dokumentacją w Ośrodku 
 07‑10‑2022 11:07:13 
  14‑12‑2005 22:15:40 
 Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
  14‑12‑2005 22:14:46 
 Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
 Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
 Typ dokumentu:
 application/pdf
 Rozmiar:
 29KB
 Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
 Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
 Typ dokumentu:
 application/pdf
 Rozmiar:
 45KB
 Liczba pobrań:
 Trwa wczytywanie
 Informacja wytworzona przez:
  Maciej Rzechówka 
email: ops.sulechow@vp.pl tel.:(068) 478 22 44 fax: (068) 478 22 45 , w dniu: 13‑04‑2007 10:27:00
 email: ops.sulechow@vp.pl tel.:(068) 478 22 44 fax: (068) 478 22 45 , w dniu: 13‑04‑2007 10:27:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
  Maciej Rzechówka 
email: ops.sulechow@vp.pl tel.:(068) 478 22 44 fax: (068) 478 22 45 , w dniu: 13‑04‑2007 10:27:00
 email: ops.sulechow@vp.pl tel.:(068) 478 22 44 fax: (068) 478 22 45 , w dniu: 13‑04‑2007 10:27:00
Data ostatniej aktualizacji:
 12‑07‑2024 08:30:01 
 Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
  Wczytywanie danych... 
 | Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje | 
|---|
 
  
  
 